Svar till Frida



Jo jo, nu säger jag inte att man inte kan det, men de flesta i den åldern är helt enkelt inte redo för det som krävs idag är att man faktiskt har ett fast jobb, bra ekonomi och ja, 2 föräldrar. Men jag vet vad du menar, min mormor och morfar fick min moster när de var 15 och min mamma när de var 17-18 år, men grejen var den att då var det inte nödvändigt med jätte bra utbildning, högskolor och allt vad man behöver idag. Det har förändrats mycket sedan dess. Idag måste man gå ut gymnasiet för att kunna få ett jobb överhuvudtaget, och man måste gå högskola och trots det faktum att man gör allt detta så är det inte alls lätt att få jobb idag.

Och nu menar jag inte att man måste ha ju en mamma och en pappa, det har ingenting med homosexuella att göra för två personer (av vilka kön som helst) är bättre än en, och det är precis det ett barn behöver för ett barn är precis som en hund i den åldern, föräldrarna är det enda den är beroende av. Att man ska växa upp med både en pappa och mamma är kanske inte nödvändigt, men det är inte rättvist mot barnet att ha delade föräldrar. Om man inte funkar tillsammans ska man inte skaffa barn, men om det nu skulle vara så att man bråkar och allt var det är så finns det ju ingen annan utväg, det kan jag ju förstå för att växa upp med massa bråkande människor runt omkring sig kan ge riktig dålig framtid och intryck hur man ska bete sig.

Blö, kände att jag behöver svara för jag tror du missförstod mig totalt, haha.


Baconstrips!
Postat av: Vera

Jag har haft skilda föräldrar sedan jag var fem år och jag har klarat mig hur bra som helst. Håller med om att de finns de som inte är mogna i tidig ålder men vissa är det. Alla är vi olika och vill olika i livet och det kan ju vara tufft, skulle aldrig göra det själv.



Och ett barn kan uppfostras hur bra som helst av en förälder också, man är inte behov av två stycken för att klara sig i livet, men livet kanske blir annorlunda och stabilare på något sätt med två föräldrar. Och ibland funkar två personer inte ihop och det kan ju vara svårt och veta innan man skaffar barn, och barnet kanske inte ens var planerat..

2011-11-28 @ 20:08:33
URL: http://veronicavt.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag förstod vad du menade och håller ju till viss del med. (Och det med att man kan ha två mammor/pappor skrev jag bara för att jämna ut liksom. Jag vet att du inte är homofob.)

Det är bara det att jag inte vet om mina barn kommer ha både en mamma och en pappa som bor tillsammans och som kommer vara där samtidigt hos dem. Dels för att man inte säkert kan veta om man kommer att vara med en person resten av livet. Och dels för att jag inte känner för att gifta mig/bo med någon, men jag vill jättegärna ha barn.

No hating!

2011-11-28 @ 21:16:16
URL: http://fridaliljeberg.blogg.se/

Dra någon rolig vits för mig!

Ditt äckliga namn:
Är du en fisk eller bara gillar kaffe?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg du med? Fan va äckligt.

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0