Precis vaknat och nu är jag redo att skriva om min Flogging Molly upplevelse.


Igår tog Frida, jag, Skatan, Marcus och Charles pendeln till Liseberg och gick först och främst till focus (duh) och jag köpte två Sharks (2st för 18, FETT VÄRT) och sedan gick vi in på Liseberg. Alla (tror jag) behövde betala förutom jag, känns äckligt bra.

Jag och Frida satte oss vid scenen och satt där från 16:30 ungefär till 19:30 alltså satt vi ner på våra röva i 3 hela timmar och väntade på Flogging Molly, för att få bra platser vid scenen, heh. Under tiden vi satt där köpte jag och Frida små saker från Flogging Molly affärer som var typ precis vid scenen. Skatan satt och vaktade våra platser medan vi gick och shoppade... nä, shoppade är inte rätt ord, någon gång. Frida köpte ett tygmärke man oftast sätter på väskan, jeansjackan osv, det gjorde jag med och jag köpte också ett klistermärke.

Kille i affären var amerikan, ganska säker på att han var amerikan, han liknade Ryan Dunn, gjorde mig ledsen:( Men anyway, han tyckte synd om oss för att vi var panka och bara hade råd med små saker så han gav oss varsin pin också med Flogging Molly på, thanks dude! Annars satt jag och Frida där i princip hela tiden, för Skatan gick iväg till Charles och de andra som var och käkade, och jag tror det tog 1/5-2 timmar innan han kom tillbaka.

När klockan blev 20:00 spelade de AC/DC i högtalarna och ja, sitter och tänker exakt samma sak som jag sa till Frida igår när vi stod där och sjöng med: ''Vad är grejen med att alla band spelar AC/DC innan de ska komma in på scen?'' Frida bara svarade det jag sitter och svarar mig själv: ''Jag vettifan''. Men ja, tillslut kom Dave King in på scenen, och jävlar va folket skrek.
Juste, jag träffade en från min förra klass, Amanda, och jävlar va hon kunde köra! As schyst görl, vi stod och prisade Flogging Molly på What's left of the flag, det var awesome.

Det var två saker, nej tre, saker som inte var riktigt stod rätt till på den här konserten.

Ett: Ingen square/linedance med främlingar den här gången
Två: Bredvid mig var det en rullstolsbunden kille. Alltså, missförstå mig inte, jag har absolut ingenting emot rullstolsbundna (han var inte cp eller något, utan det var bara tillfälligt tror jag) men han ställde sig där som om han ägde stället. Jag var livrädd för att jag skulle ramla på honom eller något, men med tanke på att han slog mig i ryggen för att jag skulle flytta på mig för att han skulle få se, blev jag bara pissed. Då sket jag fullständigt i honom och bara körde på som vanligt. Bara det att han jävla, stora kexchoklad (en sån man vinner) stod och störde mig, så jag puttade omkull den. Hejdå.
Tre: Fjortisarna som stod bakom mig och Frida. En tjej skrek som en liten 5 årig flicka på en Jonas Brother konsert när Dave King stod och snackade. Jag och Frida vände oss om, kollade på henne, vände oss om och skrattade. Seriöst, vafan gjorde alla jävla fjortisar där? De hör hemma på en Eric Saade konsert eller något.

Men anyway, annars var allting aaaaawesome! Nathen (basisten) tog på sig mitt och Fridas armband som vi kastade upp på scenen, haha vi high fiva varandra direkt. Jag fångade även någon annan jävla grej som jag vettifan vad det är, men den finns på bild där nere på detta inlägget någonstans.

När de gick av scenen ropade publiken ut de igen och då körde de två sista låtar, och det var Float och Seven deadly sins, och det var helt enkelt aaaawesome! Efter Flogging Molly kunde jag knappt gå, som om jag hade fått något uppkört i röven, och sedan var jag skithes verkligen, så jag och Skatan gick till focus och köpte vatten. Hahah och, vi träffade världens härligaste (och fullaste!) gubbe som snackade med oss om att oviktiga saker är dåliga och viktiga saker är bra, som t.ex kärlek, musik osv. Sen pratade han om att melodifestivalen sög och en massa andra saker, sen så tummade jag och Skatan med gubben 2 gånger var, det var awesome.

Sen tog vid pendeln hem 22:21, tog sedan moppen från Anneberg, jag släppte av Skatan och åkte direkt hem. Väl hemma hade jag så där jätte ont i magen så jag la mig nästan direkt efter jag hade försökt äta, gick fan inte. Sen kommer jag ihåg att jag vaknade 05:30 och gick upp och fyllde på min vattenflaska för min huvudvärk, seriöst, gjorde så äckligt ont.

Men ja, jag ska dra hem till Skatjäveln strax, ska bara dricka upp kaffet, ladda upp de bilderna jag tog igår, klä på mig och sedan drar jag, hare!

Den som är inringad är den som jag fångade, vettifan vad det är men, who cares?


Skatan var TAGGAD!!!!


Btw, Frida slog mig i ansiktet med sina jävla dreds tills jag bad henne att lägga av, jävla tönt är hon.


Det syns inte, men hon hade mer hår på benen än vad Skatan hade...
Walk away me hair, walk away me hair, and by mornin' y'all be shaved...



Blev en suddig bild på Dave King, but hey, he's still the king.


Btw, det var en tjej som stod nästan bredvid mig, som stod och smsade hela tiden... Vafan då för?! Anyway den här awesome låten av Flogging Molly får avsluta detta inlägg, för nu ska jag dra, hare, igen!

Baconstrips!

Dra någon rolig vits för mig!

Ditt äckliga namn:
Är du en fisk eller bara gillar kaffe?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg du med? Fan va äckligt.

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0