Gogol Bordello var ju änna bäääääst


 
LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT INLÄGG


Bilderna är jätte suddiga och videon har dålig kvalle och dåligt ljud, men bad jag om eran åsikt? Naaa. Men anyway, igår började min och Fridies dag med att vi vaknade att mitt alarm som gick 08:00 och gick upp halv 9, och bussen skulle gå 08:59. Vi hann med bussen och tog sedan pendeln mot Kungsbacka.
När vi var vid Liseberg sa Fridie att hennes mamma sa i telefon att det gick en buss från Lindome som vi kunde ta till Heden, eftersom det var därifrån som festivalbussarna skulle gå, så där failade vi.

Vi gick in på centralen snabbt, jag köpte subway och Fridie köpte burger king och vi hann preeeecis med pendeln tillbaka, så jävla bra är vi. Men ja, vi hoppade sedan av i Lindome, gick på bussen där det stod Heden på och åkte iväg. På bussen såg vi en kille med unibrow och sjöng ''Jag och unibow och danseflor'', vi vet iiiinte varför men ändå, sen höll vi på så hela bussresan. 

Vi kom fram till Heden och det blev lite trångligt med bussarna och så, men det ordnade sig och vi var på väg till WCR tillslut. Framme vid WCR kollade vi i lite ''affärer'' och letade efter ett Rock Star eller Monster tält, hittade inget, så köpte vanlig cola och 7 up istället. Hittade Albin och hans polare Ida och gick med de till Close-up tältet och kollade på ett band som hette Dorm Patrol och de var riktigt bra, svenskar. Efter det gick vi till Red Stage tror jag det var och kollade på The Bones och de var faktiskt också riktigt bra. Sen kollade vi även på några som hette Atlas Losing Grip, kommer inte ihåg om de var bra eller inte, haha. Men ja, efter de hade spelat klart gick jag och Fridie och käkade Thaimat, och jääävlar va gött de satt.

Efter vi käkat tror jag att jag köpte en Volcom tröja (som jag köpte förra året, inte likadan men från Volcom), och ehm ja, sedan väntade vi tills klockan skulle bli 17:15 så vi kunde se The Exploited men de hade tydligen bytt plats med ett annat band eller något konstigt, så de skulle inte spela fören 22:40, det sög. Men ja, så vi gick och väntade vid Red Stage tills Sum 41 skulle spela, och de var riiiiiktigt bra! Bra kontakt med publiken, bra energi osv osv. De körde många låtar jag kände igen som jag, i alla fall, försökte sjunga med i, gick inte något vidare tills de körde In too deep, då fan skulle ni sett på grejer.

Efter Sum 41 gick vi tillbaka till Close-up tältet och väntade på Millencolin och när de väl hade börjat spela satte sig jag och Fridie ner i gräset och bara chillade med tanke på hur ont vi hade i fötterna efter Sum 41. Efter ett tag sprang det en kille förbi och ramlade på tjejerna som satt precis bredvid oss (han var lagom full) och tappade något, jag såg inte vad det var först. Men efter tjejerna gick såg jag att det var svarta Ray Bans, såna som jag hade tappat bort, så jag tog de, h3h3h. På insidan står det ''For sunny days and hangover afternoons'', passar inte riktigt mig idag eftersom det varken är soligt ute och jag har heller ingen baksmälla, men jag har fruktansvärt ont i magen (eller ja, för att jag skrek så mycket på Gogol Bordello som var helt klart bäst.

Millencolin körde bland annat The Ballad, som jag helst ville höra, och åååh den är så braaaaa. Det var sista låten de körde. Men ja, efter det gick vi till... hmm, kommer inte ihåg, men jag kommer ihåg att 1 timma efter det så stod jag i kö och väntade på att få signering av Millencolin, och det fick jag (bild finns längre ner).

Vi kollade sedan på The Exploited, men där blev det bland annat slagsmål och en jävla massa moshpits så vi drog till Gogol Bordello istället. Där hittade vi en liten Basta och vi dansade i ring med främlingar, påminner så jävla mycket om West Coast Riot 2010 då jag och Fridie gjorde exakt samma sak på Flogging Molly, så jävla go stämning äre i publiken. Men ja, det var aaaaaawesome i alla fall.

Vi gick sedan till All Time Low men där var det verkligen packat med små, äckliga fjortisar så det var inte sant. En stor, lång jävel till fjortis hoppade bredvid mig och jag försökte igen och igen att mosha bort henne, gick fan inte att rubba den jäveln, så jag och Fridie stack efter typ 15 min. Vi gick sedan och hämtade våra väskor, och sedan satt vi på bussen på väg hem.

Vi blev avsläppta vid Järntorget och det gick inte en enda spårvagnsjävel till stationen så vi gick dit på kanske 25 min. Min mamma hämtade oss vid centralen klockan 01:50 ungefär och var hemma 02:30 igår. Det var en härlig dag, kunde varit bättre om man hade varit 18 år. Men ja, nästa år, dååååååååååå fan ska ni få se. Eh, vet inte, men det kommer bli bra. Här är några suddiga bilder från igår.

Dorm Patrol


Fridie fick några konstiga prickar på benen, förmodligen från rakhyveln då hon rakade benen på morgonen... såg skumt ut.


Atlas Losing Grip (?)


Sum 41.


Tror det är Millencolin.


Dessa bilderna tog jag idag med min kamera, saker jag fick/köpte osv osv osv........... osv. Klicka för att få de större.

   

Några låtar jag hörde på West Coast Riot 2011 får avsluta detta inlägg, sååååå, hare!

Millencolin - The Ballad


Gogol Bordello - Start Wearing Purple


Dorm Patrol - Let's Go!


Sum 41 - In Too Deep

Baconstrips!

Dra någon rolig vits för mig!

Ditt äckliga namn:
Är du en fisk eller bara gillar kaffe?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg du med? Fan va äckligt.

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0