Det där med att vara homosexuell ja...


Okej, alla homofober där ute; Hur fan tänker ni?

Det är bara ca 30 år sedan som homosexuella blev accepterade för första gången, fast det var inte förän 2003 (!) som de första samkönade fick adoptera och det var inte förän år 2009 som samkönade fick ingå äktenskap. Ja, det var endast 2 år sedan. Hur kommer det sig att världen inte har (och har fortfarande inte) accepterat homosexuella tidigare? Jag fattar inte överhuvudtaget varför man inte blir accepterad bara för att man råkar vara kär i en person av samma kön. 

Vad homosexuella, eller människor överhuvudtaget, gör i sina sovrum är la helt deras ensak, right? Vad har folk att göra med andra personers privatliv, överhuvudtaget? Visst om man bryr sig om någon som t.ex knarkar, dricker väldigt mycket, etc, om man vill stoppa det eller i alla fall hjälpa till, men att vara homosexuell är en helt annan sak. Det är mycket mer personligt och är inte en sjukdom, som faktiskt många tror ännu idag.

Sen det här med religion om homosexuella. Såg en film (video mer) på youtube om två killar (som btw inte kan snacka engelska för 5 öre, svenskar ofc) som skulle lura den enas mamma om att de två var tillsammans, älskade varandra osv. Hon blev förbannad och slog både sin son och hans kompis. Hon sa till sin son att han inte var hennes son längre och att hon aldrig ville se honom. Hon frågade honom också hur han skulle berätta detta för hela sin familj eftersom det skulle bringa skam över hela deras familj.

Jag menar, vafan? För det första: Om det gäller ens egna barn så ska man fan me stötta de till 1000%! Att vara homosexuell är inget brott och jag förstår inte varför alla kopplar homosexualitet med brottsligt. Jag menar, är det för att man inte kan skaffa barn på den naturliga vägen? I så fall, om man adopterar ett barn från ett hem, så gör man de barnet en stor tjänst att få ett alldeles eget hem och en familj som älskar en.
För det andra: Varesig man har en tro eller ej, skit i reglerna. Om det gäller en nära och kära så spelar väl inget annat någon roll?

Jag har aldrig varit homofob, kommer aldrig bli heller. Närhet gillar jag inte överhuvudtaget dock, om det inte gäller från min pojkvän. Annars hatar jag att krama främmande människor såsom polare osv. Tycker liksom det är en grej man delar med sin pojkvän/flickvän, men det är ju bara min åsikt. 
Om det nu hade varit så att en tjej hade sagt till mig att hon har känslor för mig hade jag reagerat på exakt på samma sätt som jag hade om det varit en kille som hade sagt det. Gender doesn't matter, det är själva personen man förälskar sig i.

Jag tycker det är sjukt modigt att våga gå ut som den man är, vad människor än tycker, för människor är dumma i huvudet. Speciellt de som tror att homosexualiteten är en sjukdom, dummaste jag hört.

Btw, Grattis till Neil Patrick Harris som ska gifta sig snart! Han friade till sin pojkvän som svarade ja.
Och btw, hatar de som säger att bara för att Neil är gay så förstör det hela How I met your mother, tycker det är en go twist på något sätt med tanke på att han spelar sin roll så fruktansvärt bra! Och som sagt, jävligt modigt av honom att ha erkänt det offentligt.
Way to go!


Baconstrips!

Dra någon rolig vits för mig!

Ditt äckliga namn:
Är du en fisk eller bara gillar kaffe?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg du med? Fan va äckligt.

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0